ברייקדאון Breackdown
הברייקדאון
מחולק לשני שלבים
בשלב ראשון
הבמאי יושב עם המפיק ועובר איתו על כל קטע וכל סצנה.
הם מפרקים
יחד כל סצנה לכל הפרטים הכי קטנים. למשל, מה הדמות צריכה ללבוש, אילו אביזרים –
משקפיים, מטריה, כובע, תיק. איזה
אביזרים צריך בחדר – טלפון, כורסה, ספרים וכו. הם בודקים כמה דמויות מופיעות בכל
קטע: שחקנים ראשיים וניצבים.
הם בודקים
אם צריך דברים מיוחדים כמו תפאורה, עשן, תאורה מיוחדת.
כל הדברים
האלה הם מעין שיעורי בית לבמאי ולמפיק וזה עוזר להם לא לשכוח שום דבר ביום
הצילומים.
אחרי
העבודה הראשונית הזאת, המפיק יכול לשבת לבד ולהתחיל לארגן את הברייקדאון השני
שנקרא גם סדר צילומים. המפיק צריך
כשרון ארגוני כדי לחלק את הסצנות האלה בצורה יעילה ופשוטה לצילום.
ידוע לכולם
כי אנו לא מצלמים את הסרטים שלנו בצורה כרונולוגית, אלא מחלקים את השוטים לפי
מקומות צילום. כדוגמא, אם יש סצנות לילה אז כדאי לשים את כולם ביחד, או אם יש
סצנות שקורות באותו מקום, חדר של דמות או סלון או גן, אז מרכזים את כל השוטים אחד
אחרי השני גם אם הם שייכים לסצנות שונות.
כמו כן, יש
להתחשב במגבלות הזמן הפנוי של השחקנים, אשר בדרך כלל עושים לכם טובה ויש להם שעות
מיוחדות וימים מיוחדים.
זוהי עבודה
קשה ארגונית ויצירתית. סדר צילומי לא מאורגן טוב, תשלמו עליו ביום או יומיים של
צילום נוספים.
אם הכל
מאורגן כמו שצריך אפשר לצמצם את ימי הצילום.
בגלל זה
אסור לחשוב שהעבודה של המפיק היא רק להביא סנדביצים או לדאוג לדברים פשוטים, אלא
קודם כל עבודה ארגונית הדורשת יצירתיות וחוש ניהול ויעילות.
בסוף
העבודה הזאת המפיק יכול לדעת כמה ימי צילום הוא צריך כדי לגמור את הסרט וכך יכול
לבקש מהמורה מס' ימי צילום ריאלי.
אסור לו
לשכוח לדאוג להפסקות, כמה זמן לוקח להגיע ממקום למקום, כמה זמן לוקח לשחקן להגיע
לאתר הצילומים, ארוחת צהריים, ערב, בוקר וגם הפסקות מנוחה.
הוא צריך
גם לדאוג להתחיל בסצנות פשוטות לצילום בתחילת הצילומים ולהגיע לסצנות יותר מסובכות
באמצע הצילומים. גם בסוף
הסרט להשאיר כמה סצנות פשוטות כמו נופים וכו' ... כי בדרך כלל הצוות עייף ולא מסוגל
לבצע סצנות מסובכות בסוף הצילומים.
תפקיד נוסף
באחריותו של המפיק הוא חיפוש לוקיישנים. כדאי שהוא יראה לבמאי ולצלם מס' אפשרויות
שונות של אתרי צילום לפני תחילת הצילומים.
מומלץ גם
להזמין את איש הסאונד כדי שיגיד לכם אם המיקום אפשרי להקלטת סאונד או בלתי אפשרי
לקליטה כמו בסמוך לכביש רועש או רכבת ושאר רעשים.
כשהבמאי
מחליט על אתר הצילום, מתחיל השלב הבא של בניית ה"פלורפלאן" ( floorpane)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה